HTML

A Névtelen Vendéglős

Amiről a vendégek általában nem tudnak, és nem is lenne jó, ha tudnának...

Friss topikok

Linkblog

Egy fenékkel két lovat

2010.12.20. 10:04 gasztromester

Ha valaki még nem próbálta a szakmában, inkább felejtse el, és ne üljön egy fenékkel két lovat, mert nem fenékig tejfel, az biztos. Én stílusában, választékában két teljesen különböző éttermet vezetek, és egyvalamit nagyon megtanultam: az étteremben a tulajnak ott kell lenni, mert többszörösen megtérül, ha valaki oda tud figyelni minden egyes részletre, ami napközben történik a vendégtérben és a konyhán. Megfigyeltem, amikor csütörtökönként beállok én is főzni a konyhára, az 15-20 százalékkal emeli az aznapi bevételt. A múltkor az egyik vendég kifogásolta a harcsapaprikásunkon azt, hogy nem elég forró rajta a tejföl és alatta a harcsa sem ízlik neki. Aztán mégis megette az egészet, az üres tányérért magam mentem ki szakácsruhában a konyháról, és megkérdeztem, ízlett-e végül. Ő meg visszakérdezett, hogy miért, én vagyok a szakács? Nem, feleltem, én a tulajdonos vagyok, de attól ugyanúgy érdekel, hogy elégedett-e. Békében váltunk el végül, és látszott, ez a hozzáállás tetszett neki.

Különben mivel az egyik helyem kórházak, szanatóriumok közelében van, megfigyeltem, szívesen szabadulnak ki a betegek, térnek be hozzánk egy-egy jó házias ízre, a kórházi koszt nyilván ehhez képest pocsék.

A másik helyem meg egy bevásárlóközpontban egy un. trendi hely, ahol akkora hiteleket vettem fel a nyitáshoz, hogy azóta is csak próbáljuk magunkat utolérni, hiába nő a forgalom, a bank elnyel minden pluszt. Három napot vagyok különben az egyik helyen, hármat a másikon, egy napot megpróbálok egy héten szabaddá tenni – az a családé. És aznap megpróbálom félretenni a gondokat, amúgy amiatt nem aggódom, hogy valahol is meglopnának az alkalmazottaim, ez a mai technikával, kamerákkal, számítógépes programokkal úgysem menne. És különben is, túl sokat kockáztatna az, ha valaki mégis megpróbálná, mert ha kiderül- repül. És a mai helyzetben nem könnyű újabb munkalehetőséget találni.

Szóval mondom, két helyen egy fenékkel – nagy meló, de nem kétszer annyi, mintha egy helyet csinálnék. Például megkönnyebbítettem a saját életemet azzal, hogy van a két üzlet között átjárhatóság: egyik konyhán készítjük azokat a házi tésztákat, füstölt árut, amit a másik helyen is kínálunk. Ott sem technikailag, sem időben erre nem lenne mód.

1 komment

Címkék: szakács fenék bevásárlóközpont tulaj átjárhatóság két étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://nevtelenvendeglos.blog.hu/api/trackback/id/tr642527465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attividi 2011.01.03. 14:58:33

Szia Vendéglős! Nem lehet egyszerű a helyzeted, de úgy a szavaidból, hogy lassan sikerül úrrá lenni a kezdeti nehézségeken. A "trendi hely" az étlap szempontjából mennyire tér el a másik étteremtől? Vannak csak az egyik helyre jellemző specialitások?
süti beállítások módosítása